Met behoefte aan een groter online bereik en stijgende verkoop cijfers gaf The Retro Player, een webshop voor retro gaming artikelen, ons de kans om doelgerichte online marketing campagnes uit te voeren.
Een bedrijf dat zich specialiseert in de retro gaming branche kwam naar ons met de vraag; hoe kunnen wij het beste onze producten online verkopen? Het probleem waar The Retro Player namelijk mee zat was dat het adverteren op Google weinig resultaat opleverde. Kwam dit door het product? De service? Of misschien de website? Nee, die waren allemaal top.. Nadat we wat onderzoek hadden gedaan merkten wij al snel dat het product nog erg onbekend was en dat er hierdoor bijna niemand zocht naar gerelateerde zoektermen via zoekmachines zoals Google. Vandaar dus ook de slechte prestaties. Onze oplossing? Social media marketing!
Het proces
Doelgroep definiëren
We zijn begonnen met het definiëren van de doelgroep. Wat hebben de mensen met de meeste interesse in dit product nou allemaal gemeen met elkaar?
Content creatie
Nu dat we precies wisten wat deze doelgroep leuk vond kwam de volgende vraag: Hoe krijgen wij deze doelgroep geïnteresseerd in het product van The Retro Player? Gelukkig konden wij makkelijk op de doelgroep inspelen bij het maken van de media voor de advertenties. Zo kozen wij ervoor om advertenties te maken met veel retro games en nostalgie momenten om zo de interesse te pakken.
0%
Meer sales
0%
Meer kliks
0%
Lagere kosten per verkoop
De Resultaten
Door de op maat gemaakte media te gebruiken en te adverteren aan de juiste doelgroepen wisten wij voor The Retro Player maar liefst een groei van 1831% aan aankopen te realiseren. Zo hebben wij online marketing campagnes opgezet om koude doelgroepen te bereiken. Maar ook re-marketing campagnes om warme doelgroepen gemakkelijk om te zetten naar klanten. Met deze resultaten groeide de omzet van The Retro Player enorm en was het mogelijk om zo steeds meer te investeren in marketing wat resulteerde in een fors groeiende lijn aan verkopen.